Zapraszamy na największe w Polsce warsztaty solowe tańców swingowych, które odbędą się 14 – 16 lutego 2025 w Katowicach!
Czekają na Was:
🔥 dziesiątki bloków tematycznych skupionych na tańcu solo
🔥 grono znakomitych Instruktorek i Instruktorów
🔥 imprezy z muzyką na żywo
🔥 występy, konkursy i niespodzianki!
REJESTRACJA
harmonogram
🔥 Tegoroczna edycja Cause I’m a Dancer to 31 tematycznych zajęć Solo na 3 poziomach zaawansowania
🔥 Dodatkowo zajęcia dzielimy na te kierowane dla osób Followujących w tańcu, osób Leadujących oraz ogólne zajęcia solo (All) niezależne od roli w której tańczysz
🔥 Pełna swoboda wyboru zajęć – można mieszać poziomy, można mieszać zajęcia dla Follow, Lead i All – ważne jedynie, żeby nie odbywały się w tym samym czasie
🔥 Indywidualnie określasz poziom swoich zajęć – pamiętaj, że w jednych tematach możesz czuć się pewniej, nad innymi możesz chcieć popracować bardziej od podstaw – zerknij na opis zajęć i zdecyduj które tematy i poziomy są dla Ciebie
🔥 Zajęcia ze Stepowania, Afro oraz zajęcia w parach z Konradem i Agnieszką przeznaczone są dla osób tańczących Swing niezależnie od stażu (poziom OPEN)
🔥 Jeśli masz dodatkowe pytania lub wątpliwości, napisz do nas: swingcity.eventy@gmail.com
TEMATY ZAJĘĆ
WARIACJE FOOTWORKOWE | Follow INT
Mateusz Wolski | SB 16:30 – 18:00
Jedne proste i przyjemne, drugie bardziej ambitne i efektowne, ale wszystkie zgodnie wzbogacają i urozmaicają taniec. W ramach tych zajęć poznacie moje ulubione, followerskie wariacje footworkowe. Będziemy ćwiczyć i szlifować, żeby móc wypróbować je na parkiecie jeszcze tego samego wieczoru.
WARIACJE NA ROCKSTEPIE | Follow INT
Kasia Dybowska | ND 15:00 – 16:30
Wariacje na rockstepie to idealny sposób, żeby wzbogacić swój taniec i lepiej połączyć go z muzyką. A w dodatku można to zrobić niezależnie od partnera, inspirując go jednocześnie.
OLD CLIPS INSPIRATIONS | Follow INT/ADV
Karolina Bednarek | SB 10:30 – 12:00
Stare nagrania są nieskończonym źródłem inspiracji tanecznej, dając nam jednocześnie szerszy kontekst kulturowy. Na tych zajęciach zainspirujemy się właśnie harlemowymi tancerkami/tancerzami jazzowymi, poeksplorujemy kształty, rytmy, aby później zaimplementować je w nasz własny taniec.
TECHNIKA SWIVELS | Follow INT/ADV
Kasia Dybowska | SB 12:30 – 14:00
Wszystko co chcecie wiedzieć o swivelach i o co nie boicie się zapytać.
ZNAJDŹ SWÓJ KSZTAŁT | Follow INT/ADV
Agnieszka Pluwak | SB 14:30 – 16:00
Tancerki Harlemu lat 30-tych i 40-tych, niektóre o sławnych imionach i nazwiskach (Nikki O’Daniel, Mabel Lee, Consuela Harris), inne – należące do Harlem Cuties czy też Harlem Princesses, tańczyły używając prostych ruchów, eksplorując swoje zakresy, a nade wszystko – eksperymentując w wyrażeniu siebie do szybkiej i wolnej muzyki. Łączy je wiele! Dzikość serca, drapieżność afrykańskich kształtów połączonych z niezwykłą kobiecą elegancją i delikatnością w solo jazzie. Czy nie przydałoby nam się dziś trochę ich gibkości kręgosłupa, nonszalancji, kontrastowości, niczym niezmąconej werwy oraz wiary we własną interpretację muzyki? To właśnie one będą inspiracją do zajęć, na których postaramy się zaczerpnąć nieco z ich bogatego stylu tanecznego, oswajając go stopniowo we własnych kształtach.
IMPROVISATION GAMES | Follow INT/ADV
Ola Szatkowska | ND 13:00 – 14:30
Improwizacja to wyjątkowy element jazzu, istotny zarówno w muzyce, jak i w tańcu. Na tych zajęciach będziemy bawić się różnymi technikami, które pomogą Ci zbudować pewność siebie w improwizacji i pobudzą kreatywność. Nigdy wcześniej improwizacja nie była tak przyjemna i pełna radości!
MOVE YOUR BODY | Follow ADV
Michał Ruszkawski | SB 10:30 – 12:00
Warsztat zmieniający jakość ruchu. Jak być aktywnym, wyglądać naturalnie i jeszcze się przy tym nie zmęczyć? Wystarczy rozluźnić ciało, poczuć beat, osadzić się w podłodze i dać się poprowadzić flow, bez oceniania swoich pomysłów. Tylko tyle i aż tyle, zapraszam do mojego procesu.
CONSUELA HARRIS – FAST MUSIC, SHARP RHYTHMS | Follow ADV
Ola Szatkowska | SB 12:30 – 14:00
Consuela Harris to jedna z niekwestionowanych królowych jazzu. Jej znakiem rozpoznawczym były ostre rytmy w zawrotnym tempie oraz pełna ekspresja ? my zainspirujemy się ikonicznym klipem z jej udziałem, dodając te kroki do naszego repertuaru. Zajęcia skoncentrują się na dynamice i kontroli, co pozwoli Ci jednocześnie doskonalić technikę i styl, dodając kontrastu do Twojego tańca.
TWEAK A STEP | Follow ADV
Shiney | ND 11:00 – 12:30
Zmienimy podejście do znanych nam kroków, spojrzymy na nie z innej perspektywy, co pozwoli nam kreować i tworzyć zaskakujące wariacje i jednocześnie utrzymać feeling danego kroku.
OBROTY | Follow ADV
Kasia Dybowska | ND 13:00 – 14:30
Temat znany i potrzebny, którego nigdy dość. Obracamy się w tańcu bardzo często i chcemy czuć komfort kręcąc kolejne piruety.
STYLISH FOOTWORKS | Lead INT
Michał Ruszkawski | SB 16:30 – 18:00
Garść stylowych rozwiązań dla leaderów. Footworki, rytmy i kształty, które wskażą Ci drogę do określenia własnego stylu i pozwolą wyróżnić się na parkiecie. Gwarancja wyjścia z kilkoma wytańczonymi stylingami.
RHYTMS & FLOW | Lead INT
Karolina Bednarek | ND 15:00 – 16:30
Wyczyścimy nasze podstawy rytmiczne żeby móc bawić się tańcem, poczuć się w nim swobodniej i tworzyć bardziej skomplikowane wariacje.
LEADERS CAN PIVOT TOO! | Lead INT/ADV | Mateusz Wolski
ND 11:00 – 12:30
Spokojnie przez podstawy, aż po efektowne ewolucje zagłębimy się w świat obrotów. Skupimy się na technice, postawie i mięśniach, które odpowiadają za balans w czasie obrotu. Poszukamy też konkretnych rozwiązań w tańcu, czyli gdzie, jak i kiedy te obroty w Lindy powplatać 🙂
OTWÓRZ SIĘ | Lead INT/ADV
Konrad Pruśniewski | SB 12:30 – 14:00
Spróbujemy pootwierać ciało, zaczerpnąć nieco inspiracji z tańców afrykańskich, a także porozmawiać o muzyce, odczuwaniu beatu i konkretnych nut. Najważniejsze będzie to, z jakimi przemyśleniami wyjdziecie z zajęć. Celem jest to, by dostrzec w jak bardzo różnorodny sposób możemy odczuwać muzykę i otworzyć nasze solo na różne formy ekspresji.
SZYBKIE TEMPO | Lead ADV
Konrad Pruśniewski | SB 14:30 – 16:00
Cześć! Nie ma to jak szybkie tempo? szybkie, ale będziemy robić wszystko, by się w nim nie namęczyć, a później będzie z górki! Jeżeli ktoś był na zajęciach u mnie, to wie, że będzie dużo pracy, dużo rozkmin, nieco techniki, ale i zabawy (taaaak?). Zaangażujemy różne części ciała, pomyślimy o miejscu skąd wychodzi ruch. Może nie będzie super, ale i tak dobrze się zmęczyć.
FOOTWORK DRILLS | Lead ADV
Shiney | ND 13:00 – 14:30
Większość fundamentów Jazzu to ruchy angażujące mnóstwo pracy nóg. Poznamy cwiczenia które zbudują połączenia Mózg – nogi. Będą ćwiczenia siłowe i koordynacyjne, opanowanie których umożliwi nam swobodne tańczenie.
DOIN’ THE FIVE ROUTINE | All INT
Kasia Dybowska | SB 10:30 – 12:00
Kultowy układ solowy, który warto znać nie tylko w całości, ale również w częściach, ponieważ jego elementy są bardzo przydatne.
BREAK TIME! | All INT
Karolina Bednarek | SB 12:30 – 14:00
Nauczymy się klasycznego TOBA (full) breaka i poeksplorujemy go na różnych przestrzeniach.
SOUL TRAIN | All INT | Agnieszka Pluwak
ND 11:00 – 12:30
W latach 70-tych funk blues był niesamowitym fenomenem kulturowym, który nie tylko wspierał czy pocieszał Afroamerykanów w czasach, gdy walka o ich prawa nie przebiegała zgodnie z oczekiwaniami, ale też pomógł wielu tancerzom solo wybić się w programach telewizyjnych i wyjechać w pogoni za karierą do filmowego Hollywood.
Dla tego okresu znamiennym było tańczenie w dużej mierze solo w grupie oraz poszukiwanie własnego, oryginalnego stylu. Nie każdy studiował ruchy Jamesa Browna oraz jemu współczesnych, aby przeanalizować, w jaki sposób skorzystali oni ze znanych i lubianych standardów ruchowych w bluesie, aby nadać im zupełnie nowego smaku. A smak ten jest niezwykle ciekawy i przerodził się w wybrane inspiracje dla popping i lockingu, czasem eksplorując bluesowe kształty w nieoczekiwany sposób.
Czas zatem sięgnąć do bogactwa tych oto funkowo-bluesowo-soulowych źródeł i zbudować sobie własny wokabularz soul-trainowy. Kto wie? Może tym razem stworzymy razem największy soul train w zimowych Katowicach?
BREAKS FROM CLASSICS | All INT | Shiney
ND 15:00 – 16:30
Break to ten moment w którym można popisać się rytmicznymi krokami. Klasyczne rutyny to wspaniałe źródło takich kroków. Przejdziemy przez parę breakow że wziętych że starych klipów.
LET’S SLOW DOWN! | All INT/ADV | Ola Szatkowska
SB 10:30 – 12:00
Podczas tych zajęć skupimy się na odkrywaniu kontrastów w tańcu do wolnej muzyki, eksplorując, jak wyraźne i pełne mogą być nasze ruchy przy niskich bomach. Będziemy pracować nad wypełnianiem przestrzeni między bitami ruchem, nadając naszemu tańcu głębi i charakteru. Zapraszam wszystkich chcących poczuć się pewniej przy wolniejszej muzyce!
RHYTHM IS A DANCER | All INT/ADV | Mateusz Wolski
SB 14:30 – 16:00
Czyli zajęcia, których tematem przewodnim będą rytmy. Będziemy zmieniać rytmy podstawowych przejść (6countów i 8countów), synkopować, opóźniać i przyspieszać kroki. Odkryjemy jak zmiana rytmu wpływa na kształt i dynamikę naszych przejść. Wszystko po to by być bardziej muzykalnym, urozmaicić swoje Lindy i nie dać się nudzie!
LET’S HALF BREAK! | All INT/ADV | Karolina Bednarek
SB 16:30 – 18:00
Half break – krok tak krótki, zaledwie 4-bitowy, a tak wiele daje możliwości. Pobawimy się nim żeby poczuć się z nim swobodnie i docenić go tak jak na to zasługuje.
RHYTHM IS OUR BUSINESS | All INT/ADV | Michał Ruszkawski
ND 13:00 – 14:30
Warsztat rytmiczny DIY i kilka sprawdzonych tipów jak w prosty sposób podrasować swój taniec pod kątem muzykalności. Parę słów o muzyce, parę słów o footworkach, a także o nawiązywaniu rozmowy w parze.
TEMPO ROULETTE | All ADV | Michał Ruszkawski
SB 14:30 – 16:00
Absolutny game changer w kontekście swobodnego tańca do dowolnego tempa muzyki. Droga na skróty do płynności w wolnym tempie, spokoju w średnim i odpoczynku przy najszybszych utworach. Od groove’u, przez flow, po sposoby na wygodne łączenie elementów tańca. Będzie ekstra!
CHORUS LINE INSPIRATIONS | All ADV | Ola Szatkowska
ND 11:00 – 12:30
Zapraszam wszystkich, którzy chcą wzbogacić swój taniec o bogactwo rytmów! Oryginalne występy Chorus Line to prawdziwa skarbnica inspiracji, z której często czerpię ? na tym warsztacie podzielę się z Tobą swoimi znaleziskami! To świetna okazja, żeby dodać do Twojego tańca old schoolowego stylu!
AFRO – SOLI | Poziom OPEN
Alain NCA | SB 12:30 – 14:00
Soli(Slow/Fast) is a rhythm and dance from the Malinke people in Guinea and Mali. Traditionally, Soli was performed during the Pre-circumcision ceremony, which makes the adolescent a man. Nowadays Soli can be played during various events.
AFRO – SINTE | Poziom OPEN
Alain NCA | SB 14:30 – 16:00
Sinte is a rhythm from the region of the city Boke, Boffa and their surroundings in Guinea. Sinte is a celebration rhythm played during various events. This rhythm was also sometimes played by women on a musical instrument called the Krin. It has now become very popular because of its melody and the variety of dances associated to it.
STEP – FOOTWORK | Poziom OPEN | Anula Kołakowska
ND 13:00 – 14:30
Kombinacje i wariacje oparte na podstawowych krokach stepowania, które umożliwiają tworzenie różnorodnych rytmów, ale oparte są na tej samej lub podobnej sekwencji ruchowej w Solo Jazzie.
STEP – TRICKS | Poziom OPEN | Anula Kołakowska
ND 15:00 – 16:30
Efektowne, nieoczywiste kroki i przejścia, podnoszące atrakcyjność naszego tańca.
SLOW DANCE W PARACH | Poziom OPEN
Agnieszka i Konrad | PT 18:00 – 20:00
Co zrobić gdy beat w muzyce nie swinguje, ale harmonia i cała nutka już tak? Czy warto w życiu zawsze triplować? Czy potrzebne nam jest trzymanie się schematów? Jak uwolnić taniec, a z drugiej strony działać cały czas na energii czy naciągu i się nimi wymieniać? Czemu wilk wyje w księżycową noc? Na te i na inne pytania odpowiemy właśnie na tych zajęciach. Będzie wychodzenie ze schematów, będzie ’slow’, ale ze zmieniającą się energią. Czego więcej chcieć?
SLOW LINDY W PARACH | Poziom OPEN
Agnieszka i Konrad | SB 16:30 – 18:30
Jeśli Twoją ulubioną formą tańczenia do wolniejszej muzyki jest wolne lindy okraszone spektakularnymi elementami, które zmieniają dynamikę i charakter tańca, te zajęcia nie będą tym czego oczekujesz? Będziemy wstawiać proste rzeczy w nasz taniec, które zmienią jego charakter. Będzie dużo spokojnego flow w tańcu, nieco spowolnień, ale zadbamy też o trochę zmian dynamiki Zajęcia przeznaczone są dla osób, które tańczą lindy hop minimum rok i są na tyle ambitne, aby wyjść ’out of the box’
MIEJSCA
WARSZTATY
Warsztaty odbędą się w naszych dwóch Studiach oddalonych od siebie o 5 minut pieszo oraz w dodatkowych salach.
📌 Swing City Sokolska
ul. Sokolska 31
Katowice
📌 Swing City Szewczyka
Pl. Kaczyńskich 5
Katowice
📌 Swing City Tap Club
Pl. Kaczyńskich 5
Katowice
📌 Szkoła Tańca Prestige
ul. Sokolska 31
Katowice
IMPREZY
Piątkowa i sobotnia impreza są oddalone od centrum miasta o około 15 minut samochodem.
📌 Piątkowa Impreza w Starochorzowskim Domu Kultury
ul. Siemianowicka 59, Chorzów
📌 Sobotnia Impreza w MDK Giszowiec
Plac Pod Lipami 1-3, Katowice – Giszowiec
IMPREZY
W ramach Cause I’m a Dancer 2025 zapraszamy Was na 2 główne imprezy zlokalizowane na najpiękniejszych salach Katowic i okolic.
W piątek bawimy się w Starochorzowskim Domu Kultury pod największym żyrandolem w województwie. Tuż obok Katowic, kwadrans autem od centrum.
W sobotę tradycyjnie bawimy się w Domu Kultury na Giszowcu, na pięknej sali co roku docenianej przez naszych Gości.
ZESPÓŁ
BIO
Jesteśmy marzycielami, jazzowymi marzycielami – stąd nasza nazwa – Jazz Dreamers. Zespół stanowi grupa muzyków tworzących muzykę swingową skrojoną specjalnie pod gusta i potrzeby tancerzy.
Graliśmy na największych polskich festiwalach: Dragon Swing w Krakowie, Retro Weekend w Warszawie i Lindy Szau’s Birthday Jam we Wrocławiu.
Podróżujemy z naszą muzyką po Europie i jesteśmy otwarci na nowe kierunki! Wydaliśmy płytę Happy Feet, która jest dostępna jest do pobrania za darmo z serwisu BandCamp raz do posłuchania na serwisach streamingowych.
Gramy własne opracowania muzyki z lat 30-tych, 40-tych i 50-tych dwudziestego wieku bazujące na muzyce takich artystów jak choćby Duke Ellington, Count Basie, Fletcher Henderson, Chick Web, Benny Goodman, Jimmy Lunceford i wielu innych oraz autorskie kompozycje.
Przygotowujemy się do wydania albumu długogrającego zawierającego największe hity tanecznej muzyki ery swingu.
INSTRUKTORKI | INSTRUKTORZY
KASIA BIO
Za sprawą dziadka w jej domu zawsze rozbrzmiewał jazz! W wieku 10 lat zaczęła tańczyć Boogie Woogie i od tego czasu tańce swingowe stały się nierozerwalną częścią jej życia. Przygodę z Lindy Hop zaczęła w 2005 roku. Jest współzałożycielką Studia Tańca Swingout.Pl i od 2009 roku prowadzi regularne zajęcia. Na codzień uczy Collegiate Shag, Balboa i Lindy Hop. Jako instruktorka dużą wagę przykłada do techniki. Kładzie spory nacisk na podstawy, połączenie partnerów, naturalny przepływ energii w parze, prowadzenie i podążanie, jednocześnie stara się zaszczepić w uczniach miłość do muzyki swingowej oraz umiejętność improwizacji i zabawy tańcem. Bardzo ważna jest dla niej wygoda w tańcu ale także estetyka ruchu. Dba aby jej uczniowie czuli się komfortowo w tańcu oraz stara się indywidualne podchodzić do ich potrzeb. Uwielbia tańczyć zarówno dla siebie jak i dla innych. Kocha sprawiać ludziom radość, dzieląc się swoją pasją.
OLA BIO
Swoje pierwsze taneczne kroki Ola stawiała w 2010 roku w boogie woogie i nie spodziewała się wtedy jak bardzo to hobby zmieni jej życie w przyszłości. Kilka lat temu, po tym jak po raz pierwszy wzięła udział w festiwalu swingowym kompletnie zaprzedała duszę, serce i nogi Lindy Hoppowi i Authentic Jazzowi. Mówi, że najważniejsza w tańcu jest dla niej muzyka ? w końcu to od niej wszystko się zaczęło. O tanecznym rozwoju lubi myśleć jako o procesie, który nigdy się nie kończy, więc inspiracje stara się czerpać z wielu różnych źródeł, zarówno ze starych klipów jak i od współczesnych tancerzy. Gdy spytać ją o to, jakie są według niej cechy dobrego tancerza, odpowie, że: dobre poczucie rytmu, empatia oraz poczucie humoru. To trafnie podsumowuje to, na czym skupia się na zajęciach i w pracy nad własnym tańcem. W ostatnich latach najważniejszym obszarem zainteresowań Szaty stał się taniec kobiet z czasów złotej ery swingu – potrafi spędzać długie godziny oglądając clipy i rozkminiając kroki tańczone przez ?choruski? oraz chłonąc styl solowych performerek. W latach 2020 – 2024 była leaderką i choreografką założonej przez nią grupy tancerek ShimSham Chorus Line – która do tej pory jest największą taneczną duma.
AGNIESZKA BIO
Agnieszka uważa bluesa za idealną dla niej formę tanecznej ekspresji, ponieważ jest to taniec, który odzwierciedla jej taneczną historię: ma afrykańskie korzenie, wpływy z tanga i odrobinę jazzowej elegancji, ale też szybsze, triplowe gatunki.
Zaczęła tańczyć w wieku 7 lat od tańca towarzyskiego, by następnie zwrócić się ku tańcom afrykańskim, hip-hopowi i nowoczesnemu jazzowi. Uwielbia inspiracje z różnych stylów.
W swojej karierze prowadziła regularne zajęcia taneczne w Niemczech i Hiszpanii, a teraz wraz ze swoim partnerem Konradem Pruśniewskim próbuje budować scenę bluesową w Polsce. Wygrała lub była w finałach wielu festiwali bluesa, m.in w Fallin in Blues, Drag the Blues, Bluesila, The Spoonful i wielu innych, na których następnie uczyła.
„Piękno bluesa tkwi w jego nieokreśloności”. Nie ma kroków, choreografii – magnetyczne przyciąganie dwóch biegunów, w wyniku którego powstaje kreatywne dzieło otwartych tancerzy, chętnych do eksperymentowania, odkrywania różnych warstw rytmu i muzyki.
KAROLINA BIO
Tańczyć zaczęła jako dziecko, ale kiedy po latach odkryła tańce swingowe, zrozumiała, że w końcu odnalazła swoje miejsce w tanecznym świecie.
Wciąż szuka nowych sposobów na połączenie z muzyką czerpiąc inspiracje ze starych klipów oraz innych stylów tanecznych, pogłębiając jednocześnie swoją wiedzę na temat kultury, historii, korzeni jazzu.
W tańcu ceni sobie radość (gęsia skórka!), swobodę, autentyczność, improwizację, rytm i niekończącą się ilość rozwiązań.
MICHAŁ BIO
Od rozentuzjazmowanego świeżaka po zdeklarowanego lindy hoppera. Na pierwsze classy lindy trafił zupełnie przypadkowo, by w okamgnieniu zrozumieć, że od zawsze czekał na ten moment! Beztroska radość płynąca z muzyki i tańca, nieograniczona wolność improwizacji, a także serdeczna więź z drugim człowiekiem rozbudziły w nim ciekawość wszechświata swingu. I w podróż po tym wszechświecie zaprasza podczas swoich zajęć.
MATEUSZ BIO
Pod koniec 2014 roku, wybierając między tańcem a boksem, trafiłem na kurs Lindy Hopa. Praktycznie od momentu poznania kroku podstawowego ciężko było ściągnąć mnie z potańcówkowych parkietów. Jeśli swingowych imprez było mi mało tańczyłem w altanie (Nadzia:*), nad Wisłą czy robiłem aerialse w parku. Szybko odpowiednim miejscem do ćwiczenia kroków stały się także tramwaje, przystanki autobusowe, kolejka do kasy w Biedrze i każdy inny kawałek równej nawierzchni.
Jako, że apetyt rośnie w miarę jedzenia, po drodze ?zwiedziłem? wszystkie krakowskie szkoły swinga, dziesiątki festiwali swingowych w Polsce i za granicą, gdzie czerpałem wiedzę i inspiracje od wspaniałych (zarówno lokalnych, jak i międzynarodowych) tancerzy i instruktorów. Zdarzało mi się również brać udział w konkursach (z kilkoma sukcesami:))
Początkowo (tak ze 3 lata hehe) mój taniec opierał się głównie na dobrej zabawie, wygłupach i komunikacji w parze. Wielogodzinne tańczenie przychodziło mi z łatwością, bo bardzo lubię muzykę swingową. Do czerpania frajdy ze szlifowania techniki musiałem dojrzeć (byli tacy, co mnie trochę ?zmusili? – dzięki Ślęczki!), a już od jakiegoś czasu zwyczajnie to lubię! W związku z tym już od lat uzupełniam swoje techniczne braki na zajęciach z akrobatyki, techniki jazzowej, tańca współczesnego, a nawet klasyki
Bardzo lubię dzielić się tym czego się nauczyłem i zarażać swoją taneczną pasją. Po wszystkich tych doświadczeniach wciąż uważam, że w tańcu najważniejsza jest dobra zabawa i komunikacja (z muzyką, partnerem, publicznością no i z samym sobą ;-))
KONRAD BIO
Konrad jako ciekawski człowiek próbował różnych aktywności. Od szkoły podstawowej uczył się japońskich sztuk walki, co w efekcie doprowadziło go od stylu miękkiego do nieco trudniejszego. Kiedy w 2013 roku przypadkowo odkrył lindy hop, rękawice bokserskie zostały porzucone na stałe. Od tego czasu taniec wywrócił jego świat do góry nogami i ujawnił różne sposoby cieszenia się życiem. Ciężka praca doprowadziła go do szybkich postępów, a także kilku sukcesów w konkursach Lindy Hop i Blues (Bluesila, Blues Baby Blues, Fallin? in Blues, Amber Swing, Dragon Swing i wiele innych.
Kreatywność i ciekawość skierowały go w stronę Bluesa, w którym znalazł dopełnienie tańca, a także głębsze połączenie i uczucie. Taniec z Agnieszką otworzył nowe tory i rozpoczął nowy rozdział w ich życiu. Tworzenie i budowanie nowej, nieznanej i nie zaplanowanej lub narzuconej formy poza ekspresją w każdym tańcu jest dla Konrada rzeczą najcenniejszą. Podczas wspomnianego procesu nigdy nie wiadomo, co zostanie ujawnione. Może to być zwykła zabawa, ale może też stać się arcydziełem zrozumiałym i widocznym tylko dla dwojga.
SHINEY BIO
Jego absolutnie pierwszą zajawką był C-Walk. To właśnie naśladując gangsterskie kroki Cripsów, młody Viet odkrył, że taniec to właśnie TO. Niewiele później zainteresował się Poppingiem i Lockingiem, w których Shiney zakochał się bez pamięci. Szczególnie Popping przypadł mu do gustu, gdy pewnego lata wrócił w swoje strony.
W 2017 r. u Shineya pojawiła się nowa zajawka – Jazz (nazywanym także Authentic/Solo/ Original/Vernacular Jazzem) – styl, w którym odnajduje ogromną radość oraz głębsze zrozumienie stylów, które wywodzą się z tego tańca – Popping i Locking.
Osiągnąwszy wiele w Polsce i zagranicą, laureat i finalista m.in. International Lindy Hop Championships (ILHC Europe), Redbull Dance Your Style
– Paris Jazz Roots Festival, Warsaw Challenge, Wirująca Strefa, Popping in Progress, Po Polsku Tańcz, Lindy Hop Non Stop, Polski Locking, Cirque du Solo, Skill Fantastikz, Let’s Dance, Polski Popping, 26-600 Funk, M1 Dance Battle, Podlaskie: Siła! Dance Battle by Fair Play Crew, Jabra Style Season, Break Ya Doping, Step To The Jam, Warszawskiej Schadzki.
Shiney nie spoczywa na laurach, wręcz przeciwnie – cały czas szkoli się, poszukując wiedzy m.in. we Francji, w Niemczech, w Szwecji, w Holandii, w Hiszpanii, w Wietnamie czy Czechach.
ANULA KOŁAKOWSKA-KUBICKA
Tancerka, choreografka, trenerka i założycielka szkoły stepowania Tip Tap w Warszawie. Już od najmłodszych lat uczyła się różnych form tańca, a w wieku 8 lattrafiła na stepowanie, które stało się największą pasją jej życia.
Stale doskonali swoje metody pracy biorąc udział w licznych warsztatach stepowania i innych stylów tańca na całym świecie (Sao Paolo, Nowy Jork, Sztokholm, Berlin, Zurych, Praga, Odessa, Barcelona, Londyn). W 2015 roku otrzymała stypendium od Heather Cornell i uczestniczyła w dwutygodniowym kursie Manhattan Rythm Tap Intenssive w Nowym Jorku, a w 2019 roku brała udział w trzymiesięcznym kursie Professional Tap Training Program w Luthier w Barcelonie. Jako dziecko zdobyła kilkukrotne Mistrzostwo i Wicemistrzostwo Polski w stepowaniu oraz Puchar Czech. W ostatnich latach sama już nie startuje w zawodach, ale spełnia się jako trenerka. Największą jej dotychczasową dumą jest grupa Tip Tap Ladies, która w jej choreografiach dwukrotnie zdobyła złoty medal na Mistrzostwach Świata w stepowaniu. (2022,2023)
Poza pracą instruktorki i trenerki spełnia się też jako choreografka. Jednym z większych osiągnięć w tej dziedzinie była choreografia do spektaklu 'Lekcje stepowania’ w Och-Teatrze w Warszawie, w reż. Krystyny Jandy (2016).
Od lat promuje stepowanie w Polsce i przełamuje stereotypowe myślenie o stepowaniu. Pokazuje, że stepować można w każdym wieku, do każdego rodzaju muzyki i wszędzie. Dużą wagę przywiązuje do improwizacji, ekspresji siebie w tańcu i
koordynacji ciała. Regularnie organizuje Tap Jam Session oraz warsztaty i festiwale stepowania. Rytm to jej pasja, którą uwielbia dzielić się z innymi.
ALAIN NCA
Kameruński tancerz i choreograf mieszkający w Krakowie.
Moja przygoda z tańcem zaczęła się w Kamerunie, gdzie byłem członkiem grupy tanecznej swojej uczelni UIT Fotso Victor De Bandjoun, z którą tanczyłem i występowałem przez dwa lata. W Polsce zacząłem zawodowo prowadzić zajęcia afro w 2009 roku. W swojej karierze tancerza miałem okazję kilkukrotnie uczestniczyć jako instruktor w różnych znanych w Europie festiwalach i warsztatach tańca afro. Miałem zaszczyt szkolić się u znanych tanczyrzy jak Oumar Outtara, Seny Bangoura, Makiti Niak, Yansane Fatoumata i innych.
Jestem założycielem imprezy Afro Beats Tropical Night którą prowadzę od roku 2015. Style tańca, których uczę to tradycyjne tańce afro, takie jak Bikutsi, Makune, Ndombolo, Bensikin, Yankadi, Sinte, Dudumba, Soli, Kuku i inne. Także „Urban” tańce afro jak Coupe Decale, Mbole, Afro house, Azonto i inne.
CENNIK
KONTAKT
W razie pytań czy wątpliwości zapraszamy do kontaktu!
📧 swingcity.eventy@gmail.com
☎️ 693 406 042